מציון יצא פתרון • האם נמצא הפתרון שיאפשר לחרדים לגור במגדלים?

ארי וידר | צילום: אילוסטרציה 4 Comment on מציון יצא פתרון • האם נמצא הפתרון שיאפשר לחרדים לגור במגדלים?
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברחוב הנביאים בירושלים, בסמוך לכיכר הדוידקה ולשכונות החרדיות צפויים להבנות 3 מגדלים בני 24 קומות, ובציבור החרדי מתריעים כי מטרת בניית המגדלים היא להרחיק רוכשים חרדים.

על מנת לעקוף את דחיקת הציבור החרדי מרכישת דירות במתחם המגדלים הסמוכות מאד לשכונות החרדיות, הציעו חברי המועצה החרדים בעיריית ירושלים להקים בית כנסת בכל 8 קומות.

"בארה"ב יש מגדלים במנהטן שבהם קיימים בתי כנסת באחד מהקומות, לטובת המחמירים שלא להשתמש במעלית שבת, וכך יכולים גם חרדים לגור במגדלים" מסביר אחד מחברי המועצה החרדיים לאתר 'קול חי'.

בנוסף דרשו חברי המועצה החרדיים לבטל את ההצעות שהוצעו להקצות שטחי תרבות אמנות ומולטימדיה שמתוכננים להבנות בשטחי המגדלים, וזאת לאור זאת שעיריית ירושלים שותפה לתוכנית בשל שטחים ששייכים לה במתחם.

"רוצים להקים שם מעונות סטודנטים ומרכזי תרבות כדי למנוע למעשה מחרדים להתגורר שם" מסביר חבר מועצה חרדי לאתר 'קול חי'.

בוועדה ביקשו להכניס את העירייה כשותפה להגשת התכנון בשל חשיבותו, אך חברי המועצה החרדים סרבו להצביע בעד קידומה, אלא אם כן היזמים יחויבו לבנות בכל שמונה קומות בית כנסת ומשחקיה.

עם זאת, כצפוי חבר הוועדה פפה אללו ממרצ לא אהב את הדברים ואמר "אני חושב שההתנהלות של החרדית לא ראויה והשימוש במקום לצורכי תרבות הוא דבר ראוי".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    בעיה הלכתית לגור מעל בית כנסת

  2. 2

    השאלה המרכזית שעליה צריך אדון פפפפפפפפפה לענות, היא לאיזה תרבות הכוונה? האם תרבות של בליינים ושתיינים היא תרבות? מופעי תועבה, וסרטי תועבה הםא תרבות?